Facebook Facebook Facebook Facebook

Gyógytorna és rehabilitáció



Mozgásszervi és keringési problémák esetén a megbetegedett vagy sérült testrészek fájdalommentességét és mozgáskészségét gyógytornával is javasolt kezelni. Rendelőnkben a sokrétű szakmai tapasztalat és a kiváló gyógyászati eszközök garantálják, hogy Ön a legmegfelelőbb kezelést kapja.

Keringés javító torna

Hátonfekve:
Kiinduló helyzet: Lábak nyújtva, karok test mellett.

  1. Légzés karemeléssel

Két karral nyújtózzon fül mellé és lélegezzen be. Kilégzéskor vigye vissza karjait test mellé.

  1. Váll felhúzás

Húzza fel a vállakat fülhöz, majd engedje vissza.

  1. Fenékszorítás

Szorítsa össze fenékizmait és lazítsa el.

  1. Térd leszorítás

Szorítsa le térdeit, majd lazítsa.

  1. Combzárás

Húzza talpra lábait. Szorítsa össze térdeit és combjait, majd lazítsa el.

  1. Térd oldalra engedés

Engedje ki egyik térdét oldalra és vigye vissza középre.

  1. Tárogatás

Engedje szét térdeit és zárja össze.

  1. Lábujj karmolás

Nyújtva a lábak. Lábujjait igyekezzen behúzni és nyújtani. 10x

  1. Integetés lábfejjel

Lábfejeit húzza fel és feszítse le. 10x

  1. Bokakörzés

Végezzen bokakörzést, mindkét irányba.

  1. Lábcsúsztatás oldalra

Csúsztassa egyik lábát oldalra, majd vigye vissza középre. 4x

  1. Csípőforgatás

Kis terpesz a lábak között. Forgassa befelé lábait csípőből, majd kifelé. 4x

  1. Talp forgatás

Talpakat fordítsa egymás felé és kifelé.

  1. Biciklizés

Biciklizzen egyik lábával, a boka határozottan mozogjon a pedálózó mozdulat közben.

  1. Hasi légzés

Belégzéskor engedje be hasába a levegőt, kilégzéskor engedje ki.

  1. Térd döntögetés

Húzza talpra lábait. Döntse mindkét térdét egyik, majd másik oldalra. 4x

  1. Lábemelés integetéssel

Nyújtva a lábak. Emelje a levegőbe az egyik lábát és közben integessen lábfejével. Mindkét oldalra 4x.

  1. Csípőkörzés

Körözzön lábával a levegőben, 1x lefeszített lábfejjel, 1x visszafeszített lábfejjel. Mindkét irányba 4-4 kört.

  1. Fenékemelés

Tegye lábait talpra. Emelje fel fenekét magasra és tartsa meg. Majd engedje vissza. 4x

Oldaltfekve:

Kiinduló helyzet: lábak egymáson hajlítva, fölül lévő kéz támaszkodik a talajon.

  1. Kar-láb nyújtózás

Nyújtózzon meg felül lévő karral-lábbal, majd tegye vissza. 4x

  1. Térd-könyök érintés

Érintse össze has előtt térdét és könyökét, majd nyújtozzon meg karral-lábbal. 4x

  1. Térd emelgetés

Emelje el felül lévő térdét, míg a talpak egymáson maradnak, majd engedje vissza. 4x

  1. Kombinált térd emelés-nyújtás

Emelje térdét, nyújtsa a levegőbe, majd hajlítsa be és engedje vissza.

  1. Pedálozás

Biciklizzen előre-hátra a felüllévő lábbal, mozgassa a bokáját.

  1. Oldalsó lábemelés integetéssel

Nyújtsa a felül lévő lábát. Emelje meg nyújtva és közben integessen lábfejével, majd engedje vissza lábát. 4x

  1. Láb körözés

Végezzen nyújtott lábbal csípőkörzést. Mindkét irányba 4-4 kört.

Végezze el a gyakorlatokat a másik oldalára fekve is.

Ülésben:

Kiinduló helyzet: lábak talpon

  1. Vállkörzés

Vállakkal körözzön előre-hátra.

  1. Lábujjra emelkedés

Emelkedjen lábujjra és vissza talpra. 10x

  1. Integetés sarkon

Tegye sarokra lábait és húzza fel egészen maga felé lábfejeit, majd engedje vissza. 10x

  1. Terpesztés oldalra

Sarkon a lábak. Csúsztassa oldalra kis terpeszbe a lábát, majd vissza középre. Mindkét oldalra 4x

  1. Lábnyújtás

Lábak talpon. Nyújtsa előre lábát a levegőbe és 1x lefeszített és 1x visszafeszített lábfejjel, tegye vissza talpra.

  1. Nyújtott lábas integetés

Nyújtsa ki lábát előre és integessen lábfejjel.

  1. Kilépés oldalra

Lépjen ki oldalra egyik, majd másik lábával és vissza középre.

  1. Nyújtott lábas bokakörzés

Nyújtsa ki lábát előre és végezzen bokakörzéseket.

  1. Térdhúzás hashoz

Húzza hashoz egyenként lábait.

  1. Ülve biciklizés

Biciklizzen egy lábbal előrefelé, mozogjon a boka.

  1. Oldalra emelgetés

Nyújtsa ki lábát előre, vigye ki oldalra lefeszített lábfejjel és ott tegye le, majd emelje vissza középre visszafeszítve a lábfejet. Mindkét oldalra 4x.

  1. Mellkasi légzés

Mellkasba engedje a levegőt belégzéskor, majd engedje ki. 4x

Gyakran ismételt kérdések
további kérdések
Maradandó-e a kezelés?
Az utóbbi évtizedekben rengeteget fejlődött az orvostechnika. Ennek köszönhetően kezeléseink eredménye hosszú távon nem különbözik a hagyományos műtéti eredményektől, ráadásul modern eszközeinkkel lényegesen kisebb a műtéti megterhelés és a kockázat!
Milyen vizsgálatok lesznek lézeres és rádiófrekvenciás műtét előtt?

A műtét alapvető feltétele az ép mélyvénás keringés, igazolásához duplex ultrahang vizsgálat szükséges. Továbbá EKG vizsgálat történik, ellenőrizzük a laboratóriumi paramétereket, illetve mellkasröntgen felvétel készül. Az aneszteziológiai kockázat felmérés is része az előzetes ambuláns vizsgálatnak.

Okoz-e égési sérülést a lézer?
A Dr. Szabó Attila által alkalmazott lézer nem okoz égési sérülést, hiszen a lézer fénye a bőr felsőbb rétegein akadálytalanul képes áthatolni, azt nem károsítja. A lézeres kezelés előnye, hogy szinte teljesen fájdalommentes, ráadásul a kezelés után pár nappal már munkába lehet állni. Többet szeretne tudni? Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Ha befáslizom a lábam, akkor nem lesz trombózisom?
A jól megválasztott fásli és kompressziós harisnya valóban csökkenti a trombózis előfordulását. Azonban harisnyánál fontos a megfelelő kompressziós fokozat és kiterjedés (térd vagy combtő) betartása, a fásli minősége (kellően rugalmas) és felhelyezése meghatározza a kezelés sikerességét.
Hogyan alakulhat ki visszér?
Visszerei mindenkinek vannak, hisz visszérnek a vénákat nevezzük, amelyek a hajszálerekből a szív jobb oldaláig szállítják a vért. Visszérbetegségként tehát a vénák különféle megbetegedéseit emlegetjük.  A vénák feladata, hogy az elhasznált vért visszajuttassák a szívhez. A szívből a tüdőbe jutva a vér újra megtelik oxigénnel, és az artériák segítségével eljut a test minden részébe, egész a hajszálerekig. Ezután újra a vénák, azaz a visszerek veszik át a szállító szerepet. A leggyakoribb visszérbetegség a szerzett visszér-tágulat, amely leginkább az alsó végtagokon jellemző elváltozás. A megvastagodott vénák eltorzulnak, csomókba csavarodnak, és nem képesek hatékonyan visszajuttatni a szén-dioxiddal, salakanyagokkal telített vért a szívhez. A mozgáshiány, az ülőfoglalkozás, vagy akár egy hosszabb utazás a vér pangását okozhatja a vénákban, amelyek a gyengébb kötőszövetekkel vagy esetleg a vér áramlását segítő billentyűk hibás működésével együtt elvezethetnek odáig, hogy a pangó vér elkezdi kitágítani az érfalat, és kialakul  visszér. A visszérbetegség rontja a végtag vérkeringését, és akár trombózishoz is vezethet. Budapesti visszérgyógyászati magánrendelőnkben kellemes körülmények között várjuk a visszérproblémákkal küzdő pácienseket!
Érdemes eltávolítani a visszeret?
A tág, kanyargós visszerek fala átalakul, elvesztik rugalmasságukat, az egészséges visszerek falában található simaizom átalakul kötőszövetté, így összehúzódni már nem tud. Feladatát továbbiakban nem tudja ellátni, sőt fokozza a panaszokat, tehát eltávolítása javasolt.
Miért romlik nyáron a visszeresség állapota?
Nyáron romlik a visszeresség állapota, amely ilyenkor kellemetlen tüneteket okozhat. A melegben ugyanis az erek kitágulnak, lelassul a vérkeringés és fokozódik a pangás. Javasoljuk, hogy nyáron viseljen kompressziós zoknit és lehetőség szerint kerülje a meleg vizes fürdőket és a szaunázást.
Hány alkalomra lesz szükségem?
Ez több tényezőtől is függhet, köztük a visszérbetegség előrehaladottságától is. Dr. Szabó Attila az alapos vizsgálatok után erre a kérdésére is választ ad. Jelentkezzen be most!

Tisztelt Pácienseink! Tájékoztatjuk Önöket, hogy rendelőnk a megszokott nyitvatartás mellett üzemel. Bővebb információ